مهاجرت


این روز ها که تاریخ رفتن  من نزدیک میشه فقط خدا میدونه چند نفر منتظرن که کار ها به موقع جور نشه ومن نتوانم برم.
نه اینکه دوست داشته باشند من پیششون بمونم.
برای اینکه بعدش بهم بگن.
من میدانستم گفته بودم بهت که نمیشه.
دیدی گفتم. حالا سرت به سنگ خورد.
از اولش هم معلوم بود نمیشه تو خودت را اسکول کرده بودی.
و…..
مهمترین دلیلی که برای رفتنم دارم حالا که بیشتر دوست و اشنا های دور وبرم فهمیدن که اقدام کردم اینه که دچار این سرزنشها نشم. وگرنه سالهاست در این سر زمین زندگی میکنم و دیگر عادت دارم.
کسانی که من را برای تغییری که توی زندگیم تصمیم گرفتم بدم تشویق کردند. انهایی که موانع را نشمردند. نشدن ها را به رخ نکشیدن. من را به زود باوری متهم نکردند. حتی دو نفر هم نبودند.
هر کی به من رسید گفت. امکان نداره.
البته این همه فاز منفی به خاطر فشار جامعه روی ادم هاست.برام کاملا قابل درکه.
ضمن اینکه باید پذیرفت که هیچ کس از داشته های ما خوشحال نمیشه.
این یک اصل است.

یک روز خوب وقتی میاد که وقتی کسی تصمیم گرفت برای عوض کردن زندگیش کاری انجام بده. به جای موج منفی دادن و شمردن تک تک سختیی ها و مشکلات  واگاه کردنش از موانع که ممکنه بوجود بیاد یاد بگیریم تشویقش کنیم. که تو قدمت را برای تغییر بردار. نشد عیب نداره. چیزی از دست ندادی ما را هنوز داری. در کنارت هستیم . رو به روت قرار نمیگیریم.

یک دیدگاه برای ”مهاجرت

  1. نازلی جان به دل نگیر، خوب می دونم چی می گی. من که غیر از فاز منفی مجبور به تحمل قهر هم شدم!
    آدم وقتی از نزدیک ترین کسانش این رفتارها رو می بینه بیشتر دلش می شکنه. اما خوب … این هم مدل مردمان ماست و کاریش نمیشه کرد.
    برای شادی ات و موفقیتت در ساختن زندگی جدید، برات صمیمانه آرزو می کنم.

  2. بهشون بگو حسود حسود، هرگز نیاسود!
    این رفتار در این مورد آزاردهنده ست. مشابه این رفتار وقتی غیر قابل تحمل میشه که در مورد خانم ها و موفقیتهاشونه که خانم های دیگه متاسفانه به جای تشویق و یا سکوت این رفتارهای مسخره رو دارند.
    سفرتون بی خطر و به خیر.
    راستی اگه جایی تو اروپا میرید، خوشحال میشم اگه شدنی باشه یه موقعی در آینده هم رو ببینیم. البته اگه جای دیگه ای هم باشه هم خوشحال میشم.

    • اره واقعا فرانک به جای سکوت.
      انگار خود ادم عقلش نمیرسه . خیلی جالبه خودشون را مثلا خیلی عاقل میدانند و مشکلات را توضیح میدهند. و میخوان از ماست مو بکشند .حالا نزدیک رفتنم که بشه داستان نحوه تصمیم گرفتنم را میگذارم . نوشتم همان روزها. اصلا دلیل ترک ایران چیست.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.