جمعه نویسی های من


IMG_0855IMG_0849امروز اشپزخانه خانوادگی بود.
پطرس تصمیم گرفته بود سمون Salmon که یک نوع ماهی ازاد است درست کند به روش یونانی. جالب اینجاست که هیچ وقت ماهی دوست نداشت ولی خوب کنار دریاکه زندگی کنی ماهی خور میشی.
من هم دیروز میخواستم کیک هویج درست کنم که تنبلیم امد. ته تغاری هم مسئول سالاد بود.
قشنگ ترین قسمتش غیر از چند ساعت همکاری توی اشپزخانه در تدارک خانوادگی ناهار اشپزخانه مرتب بود. ته تغاری استاد جمع وجور است.
اول کیک هویج را خانوادگی پختیم . کیکش هم عالی شد. بعد نوبت سر اشپز امروز شد. که ماهی میخواست درست کنه. ماهی ها را ادویه زد و برای پختنشان ( سرخ کردن )کرنومتر موبایلش را روشن کرد. :))ایشان عقیده دارند که ماهی بیشتر از 5 دقیقه نباید پخته شه. انهم در دمای بالا.
حقیقتش اینه که تا حالا ماهی به این خوشمزگی نخورده بودم. غر زدم که خام خام به خوردمان میدی اما عالی بودو اصلا خام هم نبود. با اینکه خودم ماهی خوب درست میکنم اما این چیز دیگری بود. به خصوص انتخاب سبزیجات و لیموترش تازه که روز قبل خریده بود. اما قسمت کرنومترش خیلی بامزه بود!
کیک درست کردنمان هم داستانی بود برای خودش جدا. هویج باید رنده میکردیم که نصفش را من رنده کردم . وکمک خواستم. دختره درامد گفت که پس پسر برای چی بزرگ کردی. و از پطرس جواب گرفت برای هویج خریدن.
اشپزخانه کوچک است یعنی توی این دوره زمونه توی اشپزخانه هیچ کس سه نفر با هم نمیتوانند کار کنند.
در نتیجه ته تغاری در نقش مامور جمع و جور توی دست و پا بود.
به عنوان صاحب مطلق اشپزخانه در بیشتر مدت زندگیم فقط سه بار نزدیک بود جیغ بزنم که جلوی خودم را گرفتم. و به خیر و خوشی بی عصبانیت و حرص خوردن و با خنده دسته جمعی یک ناهار خوب پختیم و خوردیم.
وقتی دسته جمعی کاری را انجام میدیم خیلی حس خوبی دارم. یاد جمعه های خانه مادر بزرگم افتادم.

یک دیدگاه برای ”جمعه نویسی های من

  1. به به! جمعه های اینگونه خیلی مزه میده. کرنومتر خیلی با حال بود. کل کل های خواهر برادری شیرین هستند.
    عنوان پستتون رو که دیدم یک آن فکر کردم هنوز هفته ی قبل هستیم. از بس که هفته ها سریع میگذرند.

    • کل کل هاشون خیلی خنده داره.
      به خواهرش گفت چقدر تو دست وپایی. خواهره جواب داده نازلی دختر دار شده که من تو دست و پای تو باشم.
      کرومتر اخرش بود. مردم از خنده. خیلی هم جدی بود تو استفاده ازش.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.