صحنه را دیدم.


خنده دار بود کلی خندیدم.
کاندیدا ها نباید هماهنگ باشند چون رقیبند. اما اینکه تو پوزی به هم میزنند و تیکه  میاندازند بعد فکر میکنند ودشمن وار جواب میدهند. خنده دار است.
جلیلی مستقیم وارد عمل میشود. خوب پدر جان تو اگر سیاستمدار بودی کار تحریم ها به اینجا نمیکشید. نه حرف زدن بلدی و نه سیاست خوب جواب دادن وای به حال ما شده که تو نماینده ایران هستی تو مذاکرات هسته ای.
ولی همه کاندیدا ها با جلیلی مخالفند. دستشون برسه یکی بهش می اندازند.
حداد که کلا همان فورم کلیشه ای و همه کاره خودش را دارد. ضمن اینکه معلوم است برای کاندیدا شدن تست اعتیاد نمیگیرند. جالب بود که بلاتکلیفی نسل جوان را از چشم اموزش وپرورش او دیده اند.
من قصدم رای دادن به رضایی نیست. اما انصافا از همه منطقی تر بود. از دکتر ولایتی هم خوشم امد محکم بود. با اینکه زیر ضربات مسلسل وار جلیلی افتاده بود.غرضی هم امده …… انگار وقتش بوده  دیگر بالای منبر برود.  مثلا هییت امده باشد. دوکلام هم مخالف خوانی کند.
به رسم اخوند ها روحانی مودب است و تو دهن کسی نمیزند اما همین ماخوذ به حیا بودنش نشان میدهد برا نیست. حرف برش دار نمیتواند بزند. حقیقت را فدای مصلحت میکند.
عارف کاندیدای من است به خصوص لباس پوشیدن زنش را دوست دارم. مایل به سمت اصلاح طلبهاست. و هر چند کم اورد ولی می تواند که حرفش را محکم بزند. از اینکه خیلی محکم اول حرفش گفت که سخنان جلیلی را سه وزیر وقت تکذیب کرده اند. دلم خنک شد. محکم گفتنش دهن بند بود. حتی اگر درست هم نبود. به جا بود.
جلیلی کاریکاتور احمدی نژاد را از خودش ساخته. یک جور هایی مثل او بی منطق و یک دنده به نظر میرسد.
قالبیاف کاندیدای است که جای فکر دارد.
اگر روحانی و عارف ائتلاف نکنند. که عقل حکم میکند به خاطر دیدگاه هاشون وارد بازی نشوند و به نفع هم کنار بروند. من به ائتلاف این دونفر رای خواهم داد چه روحانی چه عارف.
واما اگر یکشان کنار نرود من به قالی باف رای میدهم. حد اقل یکی از دونفری باشد که به مرحله دوم میرود.
طیف ثابت رای دهندگان به نظر میرسد به جلیلی رای بدهند. همان تعدا د همیشه در صحنه. واین اضطراب قشنگی را بوجود میاورد که قاعدتا باید ما را وادار به شرکت در انتخابات کند.

__________

مهمترین قسمت انتخابات این است که کسانی که در مللکت کار کرده اند  میایند و با مشکلاتشان اشنا میشوند به خطا هایشان را هم رده هایشان به یاد شان میاورند. وبه اشتباهاتی که در گذشته در جمهوری اسلامی روی داده اعتراف میکنند. خیلی خوب است که جمهوریتمان از درون نظام نقد میشود.
جلیلی ادامه کار های احمدی نژاد است. اگر ریس جمهور شود واویلا.
اگر دوتا رای داشتم یکیش را هم به رضایی میدادم گناه داره خوب. به نظر میاد ریس جمهور منطقی ای باشه.

یک دیدگاه برای ”صحنه را دیدم.

  1. قالبیاف! نههههههههههههههه! جلیلی و قالیباف رو که میبینم احساس میکنم دیگه هزار سال یه بار هم نمیتونم برم ایران از بس ترسناکند. حتی غرضی رو به این دو تا ترجیح میدم! احساس میکنم این دو نفر فضای رعب و وحشت میخواهند بسازند. روحانی به نظر خفیف شده خاتمیه. عارف رو خیلی خوب نمیشناسم، خانمش هم نظر من رو جلب کرد. اما دوست دارم بدونم ده سال پیش خانمش چه شکلی بوده. البته نمیشه بر اساس ده سال پیش امروز آدمها رو قضاوت کرد. ولایتی و حداد هم که هیچی، بگذریم ازشون. رضایی رو هم من احساس میکنم خوشحال میشه اگه حداقل به مرحله ی دوم برسه. اما خب اونم یه کمی ترسناکه برام. در نهایت که رییس جمهور مشخصه کیه!

    • متوجه نشدین؟ من از لج به قالیباف رای میدم اگر این دونفر ائتلاف نکنند که بعید به نظر میاد. احتمالا قریب به یقین عارف و روحانی ائتلاف میکنند . اگر اینقدرنفهم باشن که دوتایی بخوان رقابت کنند واقعا نباید بهشون رای داد.
      شاید هم به قالی باف رای ندم مثلا به رضایی رای بدم. هنوز هیج چی نمیدانم.

  2. کامنت جنبه طنر داشت به حساب غرب و شرق زدگی نگذارید . ولی در کل علاقمندیتان به نظرم جالب آمد

  3. تا خرداد ۱۳۸۸ و اتفاقاتی که افتاد هیچ وقت مدافع ایده‌ی تحریم انتخابات نبودم و فکر می‌کردم باید از هر منفذی استفاده کرد برای کمی بهتر شدن وضعیت کشور. بعد از اتفاقاتی که افتاد تکلیف انتخابات معلوم بود، کماکان هم معلوم است. این روزها کسانی که فکر می‌کنند رایشان به روحانی یا عارف شمرده خواهد شد را به هیچ وجه نمی‌فهمم و مدام از خودم می‌پرسم این‌ها واقعا این چهار سال کجا سیر می‌کردند که حالا فکر می‌کنند رایشان قرار است شمرده شود یا این‌که می‌پرسم من کجا بودم که نفهمیدم چه اتفاقی افتاده که امکان شمردن رای اپوزیسیون در انتخابات فرمایشی ممکن شده، به هر حال جواب هر دو سوال معلوم است، اتفاقی نیفتاده و رایی شمرده نخواهد شد. دیکتاتور از قبل تصمیمش را گرفته است.

    • من دوست ندارم اینهمه نا امید باشم. در این سرزمین اگر اینهمه نا امید باشی بدون شک خواهی مرد.
      پستهای قبل توضیح داده ام.
      سی سال تحریم انتخابات عاملی بود که ما را به اینجا رساند که هستیم.
      حذف شدن مشایی و هاشمی این حسن را داشت که صندوقها را نجات داد.
      به هر حال هر کسی عقیده خودش را دارد. با قهر کردن به جایی نمیرسیم.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.