شعار های فمینیستی پشت چراغ قرمز


پشت چراغ قرمز تقاطع شریعتی و فرشته ایستاده بودیم. دخترک با مانتو و مقنعه مشکی گفت امد به اقایی که کنار من توی ماشین نشسته بود گفت که برای خانم به این زیبایی که بغل دستت نشسته گل بخر. گفتم لازم نیست من حساسیت دارم. گفت شما زنها پس چتونه میگین در عمرتون براتون گل نخریدن. بیا دیگه الان موقع گل خریدنه میگی نمیخوای.البته گلهاش پژمرده بود واقعا نمی خواستم.

به اقای بغلی دستم گفتم خیلی خوشت میاد شعار های فمینیستی پشت چراغ قرمز هم میشنوی از گل فروش حتی.

از اونجا که گل فروشهای پشت چهار راه یکی دوتا نیستند یک خانم میان سال دیگر امدکه گلهای میخک داشت. ازش گل گرفتم . گفت خدا خودت را واون شازده پسرت را حفظ کنه. منم با خنده گفتم خیلی ممنون متشکرم.
اقای کنار دستم یک دفعه عصبی شد و پرسید این چی گفت. ؟ گفتم هیچی گفت تو پسر منی . گلها را از دست من کشید وخانم هه را صدا کرد بیا گلت را بگیر نخواستیم.
بعد همونجور عصبی رو به من اخه من کجام جای پسره توئه.
در جوابش گفتم این خشونتهای کلامی است که زنها در بکار بردنش برای زنهای دیگر مهارت دارند. مهم نیست به هر حال من یک پسر بزرگ دارم که .تیکه انداخت عزیزم.
حتی برادر هم نه پسر.
ما زنها تو این سر زمین به شنیدن لفظ مادر حاج خانم که به نوعی سن و سال وتاریخ مصرفمان را به رخمان بکشد عادت داریم.
اقای کنار من یک چند لحظه مبهوت به من نگاه کرد. وسرش را تکان داد.خوب حق داشت  . هرگز تو ایران زندگی نکرده بود که به این قسم حرفها عادت داشته باشد.

یک دیدگاه برای ”شعار های فمینیستی پشت چراغ قرمز

  1. شایدم خانمه فقط دیده یه جنس مذکر (توجه کنید، فقط جنس، نه سن و تیپ و مدل) کنار شماست و خواسته بازارگرمی/خودشیرینی چیزی بکنه.
    البته هزاربار قبول دارم که تکرار این قسمت تیکه های کلامی (که دقیقا خشونت زنان علیه زنان هست متاسفانه) خیلی زیاد و حتی هنجار شده تو جامعه. گاهی دلم میخواست همجنسهای خودم آزرده ام نکنند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.