21 دسامبر روز پایانی تقویم مایا


میگویند اینبار یلدا
ظلمتش را تا انتهای جهان میکشاند.
باورم نیست.
من به میترا
الهه مهر و روشنایی
ایمان دارم.

____________
قوم مایا از اقوام امریکای لاتین است. از اقوامی با دانشی شگفت انگیز. قومی که به داستانهای باستانی پیوسته ، و افسانه شده.
تقویم این قوم باستانی در 21 دسامبر2012 یا شب یلدای ایرانی پایان میپذیرد. جادوگران این قوم به عبارتی دانشمندانشان بر این باور بوده اند که پس از ان کره زمین وارد بعد تازه ای میشود.
به نام ناسا لینکی وجود دارد که سه شبانه روز طلوعی در کار نخواهد بود.
این داستان را بار اول من از بی بی سی شنیدم. همانجا که به ترویج پیش گویی های نوستر ادموس می پردازد. همانجا که جهان را برای جذاب تر شدن در را ورمز فرو میبرد تا برای این انسان خسته از روزمرگی ها هیجانی تازه بوحود اید. خوب زندگی انها بی هیجان است مسابقه فوتبالی شود مگر و تیم هایشان به مقابله هم بروند . انجا که کلاس در اتش نمیگیرد. زلزله ساختمان ها را اورا نمیکند. واحد پول انگلیس پوند که نوسان سر سام اور ندارد. زندگیشان مثل یک خط صاف شبیه به مرداب شده.
این جور شایعات در کشور ما هم زیاد است انقدر که از این دست اخبار عین چوپان دروغگو بی اعتبار شده اند. مثل دیدن عکس کوکاکولا روی ماه.
به هر حال برای ما هم هیجان ایجاد میکند در ناباوری کامل یا شک و یقین.
انسان تنها تصوری که نمیتواند داشته باشد تصور مرگ خودش است که مسلم ترین رویدادی است که روی میدهد. یعنی شبی که صبح نشود.
من نمیتوانم شب بی صبحی را تصور کنم.
تو ایران هم سوای انکه ربطش داده اند به ظهور و جمعه واین حرفها یک حاشیه دیگر هم بهش اضافه کرده اند که در این مدت که طلوعی نیست بد کارارن وبی ایمانان میمیرند و هر انسانی باقی میماند از مومنان است .
لابد مداح ها حوزه نشینان و گشت های ارشاد ونیروی انتظامی و خودی ها باقی میمانند تا به خیال راحت ادامه دهند.

