روز وبلاگستان فارسی و خانم های وبلاگ نویس


دیروز یک هنگ اوت به مناسبت روز وبلاگستان فارسی برگزارشد.
طبق روال این سالهای ایران همه گوش تا گوش مرد. واین در حالی است که بیشترین وبلاگهای فارسی زبان را خانم ها می نویسن. هرچی ما بخواهیم نگاه جنسیتی نداشته باشیم این تفکیک جنسیتی را ایجاد میکنیم. سی وچند سال اینگونه بوده و جدا شدن از ان به این راحتی نیست. زنهای ما بیش از ان که به نظر میرسد گوشه گیر شده و به پستو عادت کرده اند
وبه سادگی اداره امور را واگذار میکنم به جنس مخالف.
بحث وبلاگ نویسی ( منظور من وبلاگهای کپی پستی نیست بلکه وبلاگهایی است که تولید محتوی می کنند) وبلاگ نویسی در سرزمین ما کمی تا قسمتی بازی با اتش است. خانم های وبلاگ نویس فارسی زبان حتی انهایی که در خارج از میهن زندگی میکنند تمایلی به نشان دادن چهره و شرکت در این گونه برنامه ها ندارند. یکیش خود من از زیاد عیان بودم میترسم. این نظر شخصی من است.
دومین موردی که میتوان به ان اشاره کرد شاید ما وبلاگها نویس ها اینقدر بحث وبلاگ را جدی نمیگیریم وبلاگ را یک جور دفترچه خاطرات میدانیم که ترجیح میدهیم غریبه ها بی انکه ما را بشناسند بخوانند.
شاید برای روز مجازستان فارسی به اندازه کافی اطلاع رسانی نشد .
شاید برای چند تا از خانم های وبلاگ نویس مطرح در مجازستان فارسی باید دعوتنامه فرستاده میشد تا اینجا هم شاهد جدا سازی جنسیتی نباشیم.
به هرحال برای سال بعد باید فکر تدارکات بهتری بود.
در این گرد هم ایی مجازی بیشتر در باره اداره مجازستان و نحوه اداره ان برای یک دست بودن در حرکات مجازی صحبت شد.
از نظر من هیچ وبلاگ نویسی حاضر نیست تحت ریاست وبلاگ نویس دیگری بنویسد. حتی تحت نظارت یک شورا . این دقیقا یک نوع سانسور را القا میکند. مگر در قسمتی که نیاز به اطلاع رسانی جمعی و حرکت جمعی باشد .
در مورد وبلاگهای گروهی نیز صحبت شد. ونیز در مورد درامد زایی وبلاگها . اشاره شد که حضور وبلاگ نویس ها در گوگل پلاس نیز اهمییت دارد.
وطبق معمول در باره اینکه وبلاگستان فارسی روزهای طلایی خود را پشت سر گذاشته و وبلاگ نویسی یک جور رکود را تجربه میکند.
که من فکر میکنم رشد مینی مال نویسی بر حوصله علاقمندان وبلاگ تاثیر گذاشت. و سلیقه خواننده را از متنهای بلند به خواندن متن های کوتاه تغییر داد. خواننده میتوانست وبلاگهای بیشتری بخواند .و این تنوع ایجاد شده جذابیت خودش را دارد. البته کار به جایی رسید که ما باز کمیت را فدای کیفیت کردیم . قبلا در این مورد نوشته ام.
در انتها اینکه این حرکت جدا از تمام کاستی ها زیبایی خودش را داشت. و تداوم در این هنگ اوتها میتواند بلاگستان فارسی منسجم تر و پر بار تر کند. به خصوص برای شرکت در مسابقات وبلاگ نویسی بین المللی و معرفی وبلاگها بسیار عالی است.
من چرا شرکت نکردم.!
من ایمیل شرکت را فرستادم و به خوبی توجیه نشدم. فکر کردم طبق معمول گرد هم ایی های وبلاگی قرار است در جایی قراری گذاشته شود. مثل مثلا جشنواره های پرشین بلاگ برای معرفی بهترین وبلاگها . وباز وقتی در مورد اینکه فقط میتوانم صدا داشته باشم هم توجیه نشدم. البته این به پای خودم.که معنی هنگ اوت را نمیدانستم.
در نهایت اینکه چقدر خوب میشد ما وبلاگ نویس ها باند بازی را در این دنیای مجازی کنار بگذاریم وراه را باز کنیم برای افرادی که شایسته ترند و اجازه رشد به انها بدهیم. در وبلاگستان فارسی تن به دیکتا توری ندهیم.

از شروع هنگ اوت که ساعت 6 بود این برنامه را دنبال نکردم ولی شنیدم که محمد علی ابطحی به عنوان وبلاگ نویس پیش کسوت نیز صحبت کرده.

از تمام کسانی که برای این گرد هم ایی زحمت کشیدند و امکانات ان را فراهم کردند از طرف وبلاگستان فارسی تشکر وقدر دانی میکنم. نماینده مجازستان نیستم ولی شاهد این تلاش بوده ام و لزوم این قدر دانی را درک کرده ام.

این برنامه را اینجا ببینید.

یک دیدگاه برای ”روز وبلاگستان فارسی و خانم های وبلاگ نویس

  1. بازتاب: روز بلاگستان پارسی — هنگ اوت روز بلاگستان پارسی

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.