کار زرگری


کسری کار
وقتی طلا میسازی یک مقدار کسری میاوری . بهش میگن کسری کار. معمولا 2درصد تا 4 درصد از وزن طلا کسری کار حساب میشه. وگرنه سر سال بد بختی. و به علاوه دستمزده کار.که قطعه ای یا گرمی خساب میشه.
حالا فک کنین کار سفارش میدن و نمی خوان بعدش. فک کنین اسمشون.
حالا چی شد که این را نوشتم. معولا برای یک کار دوگرمی باید 9 گرم طلا اب کنی.
وقیمت طلا هم که مد نظرتون هست.
این خانمه که میاد کمک نظافت خانه. حکایتیه.
اولا همیشه یک کسی هست که بیشتر پول میده. منم بهش میگم برو پیشش کار کن. امده میگه یکی هست ماهی یک میلیون میده برم لواسون کار کنم.
گفتم برو که از دستت در رفته ناهار وشام وجات هم که مفته چرا نمیری!
بعد میاد میگه که فلانی به کارگرش گانصد هزار تومن عیدی داده.
یک روتختی دیده برای تخت دونفره خانه یکی از مشتری هاش دنبالش بره بخره.!!
از یک قابلمه خوشش امده بوده ادرس دادن بهش خانه اشپزخانه یه قابلمه کودک مال سیسمونی خریده 60000 تومان!
حالا امده میگه برای من یک سرویس طلا بساز. برام پولشو قسطی میدم. انگار من بانکم.!
باید بگم از اون مشتری مایه تیله دارش یه صدو پنجاه گرمی طلا بگیره من براش بسازم.
بهش گفتم اون را باید شوهرت بخره. همش تو فکر اینه که شوهر کی خانه براش خریده خانه به شوهر کی خانه به نامش زده.
یعنی سرش به عرش اعلا.
یک کم به قول ته تغاریمون شیرین میزنه عقلش.
این توقع وادعاش خیلی بیشتر از توانایی منه باید دنبال یک کارگر دیگه باشم. سواد خواندن نوشتن هم نداره.

یک دیدگاه برای ”کار زرگری

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.