مثل ادمی که مرگ را تجربه کرده باشه.


ارامش عجیبی دارم. دراین زمان که همه دارن حرص و جوش گران شدن دلار و قحطی و جنگ را میزنند. در همین زمان که رسانه های بین المللی احتمال وقوع جنگ را با اب و تاب ویک جور خوشحالی ته دلشان بیان میکنند.

اینکه احتمال شروع جنگ نه از جنوب  که از شمال وسمت ترکیه است اینکه ترکیه سامانه موشکی تازه ای از امریکا دریافت کرده. اینکه انگستان و غیره سلاح اتمی را بهانه کرده اند تا پوست سر ایرانی ها را بکنند.  انگار  نه انگار که این موضوع مربوط به وطن من است. انگار سومالیایی شده باشم.** چون سومالی دزد دریایی داره و الان قبله امال منه** یا اینکه این اخبار را درباره مثلا مالزی میشنوم.

چون میدانم.از دستم کاری بر نمیاید.

و میدانم این لحظات زندگیم را اگر با این خزبعلات تلخ کنم ؛ تلخ کرده ام و این روزها ی زندگیم بر نمیگردند تا من دوباره سازی کنم وازش لذت ببرم. میدانم به خزانه الهی وصلم و هر کاری دیگران موقع قحطی و جنگ کردند من هم میکنم. میدانم اگر عمرم به دنیا باشد هستم. میدانم که این ها همه بازی های سیاست است تا قدرت جا به جا شود. و بهتر است من خونسردیم را حفظ کنم. همان در فکر رسیدن به ارزو هام باشم.

با خونسردی حمام میکنم  . مهمانداری میکنم از ته تغاری مراقبت میکنم. غذا میپذم جلو شومینه میشینم و سیگارم را با لذت تمام روشن میکنم. لاک میزنم. و خرید در حد روزانه میکنم.

یک لحظه نگران شدم برای ارزی که مجبوریم برای تحصیل پطرس فراهم کنیم . بعد فکر کردم ان مرتیکه گنده این یه ترم باقی مانده را می توانه کار کنه. یا بلاخره یک جوری شهریه دانشگاهش که نصفش هم بورسیه است جور میشه و مطمئن هستم که گرسنه نمیمونه.  یک لحظه هم به فکر خرید دلار نیفتادم. یا ذخیره کردن مواد  غذایی و یا حرید طلا و غیره. خیلی دیر شده میدانید. قبلا باید فکر میکردیم. و حالا باید بنشینیم و تماشا کنیم و اعتقاد داشته باشیم اینها همه فیلم سینمایی است و تماشا میکنیم  مثل یک دی ویدی دی! به همین خونسردی. مثل ادمی که یک بار مرگ را تجربه کرده باشه وبدونه که باید فقط از زندگی لذت ببره.  میدانم که چیزی تغییر نمیکنه در کل.

میدانم که نه چیزی را می توانم عوض کنم . نه کاری از دستم بر میاید. بهترین کار لذت بردن از این ساعات زندگیست.

لذت بوی قهوه

روشن کردن سیگار

پختن ته چین

تردید بین انتخاب لاک قرمز و صورتی.

میدانم این جنگ به شکل دیگری مدتهاست شروع شده. مملکت غارت شده تمام شده. و میدانم زود این بحرانها تمام میشود.

*****

راستی متشکرم از شما که وبلاگ نقشی را میخواند.  باورم نمیشد. نقشی تو لیست صد وبلاگ تاپ ورد پرس است!! رتبه چهل هشت.  این امار جدا از خواننده های ریدر و پست هایی که به صورت کپی توی گوگل پلاس میگذارم که بدون استفاده از فیلتر شکن قابل خواندن باشد.  متشکرم که دنبالم میکنید. دوستتان دارم.

 

 

 

