استتوس درد سر ساز


یک سری کلمات کلیدی خوراکی هست که من باید یادم باشه جلو پطرس و ته تغاری اسمش را نبرم. از جمله میگو پفکی و پای سیب. چون باعث درد سر میشه.
یعنی گاهی این ته تغاری به قاعده یک امپراطور از ادم بیگاری میکشه. انم با یک مامان عشوه ناک ویه لبخند قشنگ . و البته هرگز لبخندش را حراج نمی کنه. خودمان را اماده میکنیم تا فردا شنبه بریم بیمارستان برای عمل ته تغاری. مصلما من هیچ کدام از این کلمات اسمش را نبر را به کار نبردم. .. موقع پیاده شدن از ماشین میگه مامان میگو بگیریم میگو پفکی درست کنین. یعنی سخت ترین کار ممکن. به خاطر ایستادن ودانه دانه سرخ کردن. مدهاست درست نکردم. و ان فرمول سحر امیزم که میگو پف میکنه چهار برابر خودش واقعا یادم رفته. میام خونه و سرچ میکنم تو گوگل برای دستور طبخ یعنی اندازه های دقیق دستور طبخ میگو. و پیدا میکنم وحمیر بنیه را اماده میکنم و همان شبانه میگو ها را تو خمیر میخوابانم. خمیر بنیه ای که به جای جوش شیرین توش ماءالشعیر می ریزم
خمیر ور امده که ته تغازی یک انگشتی میزنه ویگه مامان خمیرش مزه خمیر پای سیب میده. فردا پای سیب میپزین.؟ یعنی عمرا زیر بار یک چنین کاری برم . می گم نه خمیر ترش نداریم. میگه خوب میرم می خرم. واااای … میگم سیب هم نداریم. میگه ماما بپزین دیگه. میگم میرم قنادی میخرم .
مگه مزه نمیده. پای سیب شما !
نصف خمیر ها را خام خام می خوره. وقتی دارچین میریزم روی خمیر میگه مامان به جای دارچین فلفل نریزین.!! خوب یک بار به جای ارد اضافه کردن به خمیر شکر بهش اضافه کردم.
میگو ها که حاضر میشن یادم میاد هنوز حرفه ایم تو پختن میگو سوخاری. .. نکته اش هم فقط غلظت خمیرش و خوابوندن میگو از چند ساعت قبل تو خمیر هستش.
پای سیب عالی میشه و نتیجه اش اینه که من ماندم یک عالم کار و یک اشپزخانه زیر رو. کمر درد و خستگی و یک شنبه سخت.
فکر میکنم که کی اسم پای سیب را اوردم . که نحسیش گرفت . یادم میاد یک استتوس تو فیس بوک نوشتم خدایا اگر چای خوردنت با ابی تمام شد بیا من اسپرسودارم با پای سیب.
میگم دم بریده استتوسم را خواندی هوس پای سیب کردی. میگه اره . یادم افتاد موقع پای سیب پختن چقدر غر میزنین همان قدر که موقع سرخ کردن میگوپفکی کلافه میشین. بعد هوس میگو کردم. خمیر میگو را خوردم دو باره هوس پای سیب کردم.
الان اهای خدایا هر وقت چای خوردنت با ابی تمام شد بیا من پای سیب دارم اما باید بجنبی . چون بعد من معلوم نیست حالا حالا ها پای سیب درست کنم. کمرم درد گرفته یک عالم هم از کار هام مانده. فر را تمیز نکردم اشپزخانه هم زیر ورو است.

یک دیدگاه برای ”استتوس درد سر ساز

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.