آن روز کی بود؟


کنار خانمی به انتظار نشستم.  بد از دیدن لبخند من به تلخی یک نیم لبخندی میزند.  انگار کوپنش هنوز اعلام نشده با شد.  می گوید : ببخشید ها میگم  کبدتون خوب کار میکنه؟ من!!:0

خوب مسلما دکتر نیست. ناراحتی لبد من را از کجا فهمید نمیدنم. !! قشنگترین لبخندی را بلدم میزنم و میگوییم نمیدونم من کبدم را ندید م بپرسم ازش!!

خودش را جمع میکنه . بعد میگه به خاطر کک مک هاتون میگم خیلی لک رو پوستتون دارین .

البته حق داره. من گندم گون هستم و گندمگونها زود کک ومک میشن . نه سفید هستند ونه سبزه. نیمکش وسط بودن خال خالشون میکنه.

نگاهش میکنم. اما انگار نگاهم خیلی عاقل اندر سفیه بوده. !

می پرسه ازمایش دادین برای کبدتون.  میگم نه!

مثل یک دکتر حرفه ای میپرسه شکمت روزی چند بار کار میکنه.

از سوالش میفهمم اگر بگم روزی مثلا یک بار میخواد داروی مسهل و یا احتمالا تنقیه تجویز کنه!!

می گم دو بار.

میگه دکتر اشنا دارم معرفی کنم. میگم متشکرم نه.

میگن زن های ایرانی زیاد ارایش میکنند.  وقتی پوستتو زیر کرم پودر پنهان نکنی  همه می خوان درمانت کنند. ظاهرا این کک مک های من برای همه خیلی مهمه به غیر از خودم.

****

یک جمله نوشتم تو پلاس امده زیرش کامنت گذاشته یه چیزی بنویس دیروز تو فیس بوک نخوانده باشیم.!!

پدر جان رد شو برو خوبه اواتار من لنگه کفشه!! بعد یک نگاه به پیجم بنداز ؛ هر مطلبی هست یا  نوشته خودم است یا لینک وادرس داره. اگر نه ختما اسم نویسنده اش ذکر شده. چند سال عضو بودن تو بالاترین یادم داد از کنار مطالب بدون قضاوت و با سکوت بگذرم. و نیاز نیست اظهار نظر کنیم برای اینکه وجود داشتنمان را به رخ دیگران بکشیم.

ان روز کی بود ؟

آن روز که ما یاد گرفتیم لب بگشاییم و مفاهیم ناخوش ایند را بیرون بریزیم. یاد گرفتیم همه چیز به ما مربوط باشد و در همه امور صاحب نظر باشیم.  اگر جایی نبود در مورد تعداد اجابت مزاجش در روز نظر بدهیم. یاد گرفتیم منتظر بماینم سر کسی به سنگ بخورد تا بگوییم دیدی گفتم.  یاد گرفتیم حسن ها را ندیده بگیریم و کاستی ها را نقطه ضعف بشماریم.

یادگرفتیم یک مقلد باشیم مثل مرغ مینا و حرفهای دیگران را تکرار کنیم.  و چه روزی یاد میگیریم.

این من عن را کنترل کنیم.

 

 

یک دیدگاه برای ”آن روز کی بود؟

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.