همه سر کار بودیم.هواپیما قلابی بود.


یک اسپندی چیزی برای من دود کنید. من تو زندگی قبلیم جادوگر بودم شک نکنید. یا الان خوب پیشگویی میکنم یا روانشناسی این دوستان را خوب میدونم یا دقتم زیاد تره.

حالا.

هواپیمایی که نشون دادن همون کایت بوده.  یا چیزی در همون حدود ها.

انالیز عکسها یی که نشان دادند را اینجا ببینید.  اقا برند مشخصه.   این کالایی که اینها نشون دادن از دور داد میزد قلابیه. من که برند شناس هم زیاد نیستم فهمیدم. بی خودی که بلوز دامن تن هوا پیما نکرده بودند.

http://aviationintel.com/?p=4322

یه ریزه کاری های هست تو کار تمیز. و کار قلابی.  هواپیما با اون دوتا عکس فسقلی مشخص بود.

یعنی شما ببینید این بچه های من و شاگردهای من از دستم چی می کشند. گاهی فکرشونم بهشون میگم.

کاری هم نداره یه کم دقت میکنم.

حالا خانم دقت ده تا لینک تو این صفحه گذاشته ها اما الان که میخواد لینک را شیک و مخفی بگذاره نیست که نیست. یادم نیست چی کار میکردم. یه کمی هم مدل اینجا عوض شده دیر وقته حوصله جستجو ندارم.

تو دوتا پست قبل نوشتم این کایته نه هواپیما. حالا کایت نه فیک

یک دیدگاه برای ”همه سر کار بودیم.هواپیما قلابی بود.

  1. سلام.
    متشکر. لينک را ديدم. نويسنده در مطلب خود به صفحه ديگری از سايتش هم لينک داده بود
    http://aviationintel.com/?p=4476
    اول آن‌را خواندم و باز به آدرسی که شما داده بوديد برگشتم و چون مطلب طولانی بود، نيمی از آن‌را به علاوه نتيجه‌گيری‌اش خواندم تا بعد نيم ديگرش را هم بخوانم.
    نکته اينجا است که نويسنده، اول تحليل‌گرانی را که هواپيما را قلابی دانسته‌اند مورد انتقاد قرار داده و بعد با تحليل و مقايسه عکس‌های هواپيمای مذکور با نمونه‌ای که در ايران به نمايش درآمده، آن‌را يک نمونه واقعی و نه ساختگی دانسته‌است.
    برای مثال جزئياتی از هواپيما را بررسی کرده و مدعی شده که بعيد است فقط از روی عکس‌های نمونه اصلی متوجه چنين جزئياتی می‌شدند و آن‌را در ماکت کذایی لحاظ می‌کردند.
    در بخش آغازين و پايانی مطلبی که آدرسش را اين بالا عرض کردم به نرنيب چنين نوشته شده:
    This evidence is unbelievably conclusive, to a point that I will now say that I am 90-95% sure that this aircraft is totally legitimate

    The DRONE IS REAL and against all odds ITS INCREDIBLY INTACT

    مطمئنن اين کامنتم به معنی موافقت با سياست‌های داخلی و خارجی ايران و حتی سياست‌های خارجی آمريکا نيست. حتی نوشته‌های اين سايت را هم نه تاييد و نه رد می‌کنم چون اطلاعاتم در حد همان خبرهایی است که از خبرگزاری‌های داخلی و خارجی دريافت کردم. فقط خواستم آنچه از محتوای سايت برداشت کرده‌بودم را عرض کنم.
    سلامت و شاد باشيد.

    • حقیقت اینه که درسته دیر وقت بود من مطلب را نخوانده بودم. باید یک مترجم مسلط بخونه. برام ترجمه کنه یا حوصله کنم بخونمش. به عکس های کوچک دقت کنید. نوار جسب ها را هم ببینید. و دلیل پوشاندن هواپیما واندازه های ان.
      چیزی که هست این هواپیما سالم به زمین ننشسته. یعنی بی خود به دل خوش نکنیم به انجه نداریم. در نهایت دوهفته پیش این هواپیما در شرق افغانستان ناپدید شده. این تنها حرفی است که دولت امریکا زده. اگر شک میکنیم به گفته های صدا وسیما و دولت وسپاه وغیره مشکل ما نیست مشکل عدم اعتمادی است که بین این ارگانها و مردم فاصله ایجاد کرده. درد این است.
      بدیهی است که ایران این ماجرا را بزرگتر از انچه هست و امریکا سر دستی تر از انچه هست عنوان می کنند.
      نکته ای که اینجا به ضرر ملت تمام میشود اعتماد به توانایی ها وباور های کاذبیست که مغرورمان میکند.
      شاید نزدیک ده مطلب در باره این داستان با دقت خواندم. اخرینش نوشته بابک داد بود که احتمال میداد این هواپیما هنوز جاسوسی میکند. موضوع پیچیده تر از این حرفهاست. متشکرم به خاطر کامنت مودبانه تان که من را متوجه کردید.
      موضوع اینجاست که در نظر بگیریم کلا ما ایرانی ها خالی بندیم هزاران امکان وجود دارد. حتی امکان اینکه این جنازه را قاچاقچی ها برای فروش از افغانستان خر کش کرده باشند و اورده باشند. هیچ هواپیمایی سالم سرنگون نمی شود. وبرای خود شیرینی وجایزه و این چرت و پرت ها به حساب ارتش سایبری سپاه گذاشته باشند. توانایی هک سیستم کنترل از راه دور هواپیما های بدون سر نشین امریکایی را داریم. و حال اینکه اصلا چنین توانایی وجود نداشته باشد. و روی ان حساب بشود این خطر افرین است. این مدل هواپیما چند بار دیگر هم سابقه هک شدن داشته. و همین جا به ضرر ماست . که برنامه ریز های انها قطعا در رفع این اشکال تلاش می کنند. ای کاش بروز نداده بودیم.
      ادم خنده اش میگیرد وقتی کسانی که حتی کار کردن با گوشی تلفن همراهشان را درست بلد نیستند ودنبال یاد گرفتنش هم نمی روند ادعا کنند دست یابی به چنین تکنولوژی پیدا کرده اند. و قادر به استفاده از ان هستند . امکانانی را بیان کنند که نداریم و ارتش به ان تکیه کند.
      این داستان یک جاش درست نیست. نمی دانم کجاش بزودی معلوم می شود.
      درضمن این ان هواپیمایی نیست که رهبر طالبان را میلمتری در صحرا هدف قرار داد . ان هواپیما برای کنترلش یک تیم 180 نفره لازم است. به اعتراف خود سازنده ان. بعد چطور در یک کشور در بسته بتوان همچین کاری کرد. ما پژو میسازیم مدل سال 1979 منفجر میشود.
      اینجا ننوشتم ولی نوشتم که سواد سایبری ایرانی ها خوب است و اینکه این کار روسیه باشد قابل باور نیست. سواد سابیری وخلاقیت ایرانی ها خوب است اما بوجه تحقیقات و رشد ندارند. وگرنه این تکنولوژی برایشان قابل دسترس است.

  2. شما مثل اینکه سواد انگلیسی نداری.اول بخون چی نوشته بعد بیا بگو.زورت میاد لینکی که گذاشتی رو نگاه کنی!اینکه نتیجه گرفته عکسها واقعیه! البته بعضی جاها تحلیلهای مسخره و بی ربطی کرده که فقط از یک خارجی نااشنا با ایران برمیاد و نقدهای فنی اش بی ایراد هم نیست اما در کل تحلیلش بد نیست.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.